ארץ ישראל. יפה וגם פורחת...

ארץ ישראלארץ ישראל הינו שמו העברי של חבל ארץ הממוקם בדרום מערב אסיה בחלקה המזרח תיכוני. מקום נהדר לטיולים. משנת 1948 הוקמה מדינת ישראל. חלק ניכר מההיסטוריה של העם היהודי התחולל בישראל. ארץ ישראל משמשת כמרכז דתי חשוב גם לדתות הנצרות והאיסלם. וכמובן לאוהבי ההסטוריה, הטיולים, הטבע והיופי. ולפיכך ארץ ישראל נחשבת למרכז חשוב לדתות אלו ולדתות אחרות שיצאו מהן. כמו כן, התברכה הארץ באתרי טיול שאין דומה להם בכל העולם.

לטייל בארץ ישראללאוהבי הארץ, הטיולים והזמר העברי הוקם אתר זה. ובו ניתן להכיר אנשים יפים ודומים שאהבת הארץ ושירה עברית טבועה בהם. באתר מפורסמים הארועים והאטרקציות שמפעילה עמותת "טיולים ואגדות". אוהבי "ארץ ישראל" משתמשים באתר זה כמרכז טיולים, היכרויות ופעילויות חברתיות הקשורות ברובן לארץ, לטיולים וולזמר העברי. כן... כאן נמצא הישראלי היפה, כאן תמצאו אהבת ישראל אמיתית.

מסלולי טיול בארץ ישראלנחלים יפהפיים, מסלולי טיול נדירים אותם אפשר לחוות רק בארץ ישראל, אווירה של ביחד, חום, אהבה ופתיחות, הרבה ירוק ומים ונופים מגוונים. מסלולים משלג בחרמות ועד מדברות מלאי חיים. דברים אותם אפשר לחוות רק בארצנו האהובה, היא ארץ ישראל. בואו להצטרף לאוהבי הטיולים, אוהבי הטבע ואוהבי אדם. ערבי שירה בציבור, היכרויות, טיולים, קומזיצים ואטרקציות נוספות ועוד הרבה.

מסלולי טיול בצפון ובגולן, טיול בנחל, טיולים בנגב, למטיבי לכת, טיולי ג'יפים, הרפתקאות ומסלולי משפחות. לירושלים, בשפלה ובמרכז. זמר עברי, טיולים עבור פנויים פנויות ועוד...


 

מהי אהבה לפי הספרות והפילוסופיה?

פילוסופים, משוררים וסופרים רבים הגו בשאלה מהי האהבה וכיצד ניתן להגדיר אותה.
כאן תגלו איך הם תפסו את מושג ה"אהבה" בזמנם ועד היום.

אפלטון הגדיר את האהבה בביטוי הממצה: "האהבה היא התשוקה להוליד בתוך היופי". הפילוסופים היוונים דנו רבות בשאלה מה מבדיל בין אהבת אמת לבין אהבת בוסר. הדיונים עסקו גם במיתוס של אריסטופנס על הנפש התאומה, על פיו "בראשית חיו בני האדם מחוברים בזוגות, לכל יצור היו שני ראשים, 2 לבבות ו-4 רגליים ו-4 ידיים. ושני הנפשות אהבו זו את זה אהבה גדולה ובילו את כל חייהם באושר שמיימי. אושר זה גרם להם לחטא ההיבריס וכתוצאה מכך נענשו על ידי האלים: זאוס חצה כל ייצור לשנים באמצעות חזיז הברק שלו והפריד כל איש מנפשו התאומה. ללא החצי השני, חייו של כל אדם היו מלאים כאב, וכדי להתגבר עליו הוא חיפש אחר החצי השני שלו - נפשו התאומה, על מנת שיוכל להתאחד עמה ולבלות איתה יחד." לפי מיתוס זה, המופיע ב"המשתה" של אפלטון - אהבת אמת אפשרית רק בין שתי נפשות תאומות ושאהבה אמיתית בהכרח הדדית.

מי שמשתוקק לאחר או אוהב אותו, ודאי לא היה משתוקק אליו או אוהב אותו או מחבב אותו אלמלא היה משתייך באיזה אופן שהוא אל הנאהב, או בנשמתו או באיזו תכונה או אופי או דמות של נשמתו. נתברר לנו, איפוא, שבהכרח מחבבים אנחנו מה שמשתייך אלינו מטבע בריאתנו...הכרח הוא, איפוא, שהמאהב האמיתי שאיננו מעמיד פנים, יאהבנו אהובו.


– אפלטון, 

בראשית העת החדשה הפילוסוף ברוך שפינוזה כתב כי לכל אדם שלושה רגשות בסיסיים: תשוקה, שמחה ועצב. מרגשות אלה נגזרת רגשת האהבה. לפי שפינוזה, "אהבה היא שמחה בליווי אידיאה של סיבה חיצונית". כלומר, אהבה היא תחושה של שמחה הנגרמת כל פעם שהנפש מעלה ברוחה סיבה חיצונית, כגון אשה יפה. שמחה, לפי שפינוזה היא "היפעלות (רגש) שעל ידו באה הנפש לידי שלמות מרובה מבתחילה", הגדרה זו היא הגדרה מאוד אגוצנטרית ומגדירה את האהבה לפי מידת השמחה שגורם מושא האהבה לאוהב, ולא לפי מידת הנכונות של האוהב להקריב למען מושא אהבתו (הגדרה אלטרואיסטית). לפי הגדרה זו של שפינוזה, דייג אכן אוהב דגים. לכן, סביר להניח שהשימוש שלו במילה "אהבה" איננו מיוחד ל"אהבה רומנטית". הפילוסוף הספרדי חוסה אורטגה אי גאסט ציין כי "לא היה בעבר פילוסוף גדול כלשהו, שלא ראה חובה לעצמו להעלות תורת אהבה משלו.".

סטנדל מגדולי הסופרים הצרפתיים, בספרו "האהבה" הציג את האהבה בתאוריה של "ההתגבשות" (קריסטליזציה) כפרי של הזיה. כשם שענף שנזרק למכרה מלח מתכסה בגבישים מזהירים המקשטים את הענף, כך הדימוי האמתי של האישה שנופל לתוך נפשו של הגבר, מתכסה ברקמה של דמיונות, המקשטים אותו בכל סוגי השלמות האפשרית. האדם מתאהב כאשר דמיונו מקרין סגולות לא קיימות בזולת, וכאשר הוא מתפכח מהן, גם נעלמת האהבה. הפילוסוף הספרדי חוסה אורטגה אי גאסֶט התנגד נחרצות לתפיסה זו, שראה בה גימוד וסילוף של האהבה, ובמסתו "פניה של האהבה" מ-1926 הגדיר את האהבה "כפעולה צנטריפוגלית של הנפש, הפונה לעבר מושא האהבה בזרימה מתמדת, ואופפת אותו באהדה חמה, מאחדת אותנו עימו, ומאשרת בעליל את קיומו". על פי אי גאסט פעולת האהבה הינה מעשה אי רציונלי שבוקע מהמקום ההיולי והאותנטי של האדם, ומגלה את הרבדים הפנימיים שלו בבחירת מושא אהבתו. אי גאסט מבחין בין התאהבות לבין אהבה, בעוד שבהתאהבות הוא רואה "הלם אירוטי" ו"מצב נפשי נחות" ומכני, שבו כל שימת הלב ותודעתו של האדם כולה מצטמצמת למושא אהבתו, ויש בה דמיון רב להתלהבות מיסטית ומצב היפנוטי, הוא מאמץ את הגדרתו של אפלטון לאהבה כתשוקה להפרות את השלמות ולהוליד בתוכה, התשוקה להגיע לאיחוד והתערות, וגם להותיר סמל שלבש בשר לאיחוד הזה. הגדרה נוספת שלו לאהבה שהיא התמזגות טוטלית ובמילותיו "האהבה הצרופה מתאפיינת בשני מרכיבים הקיימים בה בעת ובעונה אחת: תחושה של 'הקסמות' מן הזולת היוצרת 'אשליה' גמורה בתוכנו, האומרת כי שאפנו את הזולת בתוכנו, עד לעומק ההוייתי העמוק שלנו, והוא חי בנו הוויה שלמה שורשית"‏.

הפסיכולוג הפילוסופי אריך פרום שהקדיש לעניין ספר בשם "אמנות האהבה", ראה באהבה את התשובה לבעיית הקיום האנושי ולחוויית הבדילות האנושית, שאותה ראה כאם כל המצוקות‏. הוא קבע כי האהבה היא אמנות, שיש ללמוד אותה מבחינה תיאורתית ויישומית, כשם שלומדים מוזיקה, נגרות או הנדסה. את האהבה הגדיר כ"השגת אחדות בינאישית בהתמזגות עם נפש שנייה"‏, והריסת המחיצות המבדילות בין האדם לזולתו. "פרדוקס של שתי נפשות שהיו לאחת, ובכל זאת נשארו שתיים". עוד קבע שלכל צורות האהבה יש יסודות משותפים והם:
1. הדאגה הפעלתנית לחייו והתפתחותו של מושא האהבה.
2. חוש האחריות לקיומו הפיסי או לצרכיו הנפשיים של מושא האהבה.
3. יחס הכבוד - לראות את האדם כמות שהוא, לחוש בעצמיותו הייחודית ולדאוג שיתפתח כפי שהוא.
4. ידיעתו והכרתו של האדם, לחדור אל סודו, ולהיות איתו בברית‏.

ויקטור פראנקל הגדיר את האהבה כהכרה בסגולת יחידאותו של אדם אחר, וראייתו בכל עצם אנושיותו ואישיותו. האהבה לתפיסתו היא פן אחד של תופעה אנושית מקיפה יותר שהוא מכנה אותה בשם "התעלות מעבר לעצמו"‏. אחרים, בייחוד משוררים, העדיפו להגדיר את האהבה באמצעות אלטרואיזם ונתינה חסרת-גבולות כלפי מושא האהבה.


לקבלת מידע על טיולים והופעות חינם הכניסו פרטים

הפעילויות לזוגות, פנויים ויחידים

דוא"ל* :
שם :
טלפון :

רוצים לקבל עדכונים בוואטסאפ?

שלחו הודעת וואטסאפ למני בטלפון 050-4314422 והתחילו לטייל :-)

לעזרה: 03-6818776

 טיולים בגולן  טיולים בגליל העליון  גליל תחתון והעמקים  טיולים בגליל המערבי  טיולים בכרמל  טיולים בשרון  טיולים במישור החוף  טיולים בהרי ירושלים  טיולים במדבר יהודה  טיולים בנגב  טיולים בערבה  הרי אילת והים האדום  פרחים ואגדות  גיפים ואגדות  ישראל בוידאו  ארץ ישראל קו זמן
 

 הצטרפו אלינו בפייסבוק

מאת: מני נחמן, טיולים ואגדות
מני נחמן

מצא אותנו ב-Google+ 
menynachman@gmail.com