אנדרטה אריק איינשטיין בתל אביב

אריק איינשטיין (1939-2013) נחשב לאחד הזמרים, היוצרים ומובילי התרבות הישראלים החשובים ביותר. מבקר המוזיקה יואב קוטנר תיאר אותו כך: "אריק איינשטיין הוא יותר מאשר הזמר הישראלי הגדול ביותר. איינשטיין הוא ארץ ישראל האמיתית".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת יזמה פרס בשם פרס אריק איינשטיין, "כדי להביע הוקרה והערכה לאמנים וותיקים ומובילים בתחומם על תרומתם החשובה לתרבות הישראלית לאורך השנים. פרס זה ינציח באופן ראוי ומכובד את אריק איינשטיין ז"ל, גדול הזמרים, יוצר ענק, שחקן אדיר ובעל אישיות יוצאת דופן, שנחקק בזיכרוננו הקולקטיבי כחברה ואצל כל אדם וזיכרונו האישי והפרטי".

היה חבר בלהקות הנח"ל, בצל ירוק, שלישיית גשר הירקון והחלונות הגבוהים, וחלק מחבורת לול. שיתוף הפעולה שלו עם שלום חנוך ולהקת הצ'רצ'ילים הניב את אלבומי הרוק הראשונים בישראל. היה פזמונאי ותסריטאי, שחק קולנוע ותאטרון.

לאחר תאונת דרכים שבה היה מעורב, מיעט איינשטיין להופיע ומיקד את יצירתו בכתיבת והוצאת אלבומי שירים.

איינשטיין לא עזב מעולם את מרכז תל אביב ושנים רבות גר, יחד עם רעייתו סימה אליהו ברחוב חובבי ציון 45 תל אביב. משם גם הובהל לבית החולים איכילוב שם נפטר לאחר זמן קצר.

לזכרו של אריק איינשטיין הוקמו מספר אתרי הנצחה בארץ וקבוצות מטיילים עולות בקביעות לקברו בבית העלמין טרומפלדור לשיר לזכרו. אנדרטה זאת היתה ליד בנין מגוריו בתל אביב. לאחרונה העירייה לקחה את האנדרטה היפה הזאת ומחפשת לה משכן חדש.