אוגוסט 2024 מיטיבי לכת שוויץ! בשמורות הטבע הגבוהות בהרים היפים בעולם

שוויץ כל כך יפה: בראשית ברא אלוהים את השמים ואת שוויץ ולא נשאר לו עצבים לכל השאר….. (מתוך פוסט מצחיק של גלית דיסטל אטבריאן כאן בהמשך…. 🙂

שוויץ חוגגת את יום העצמאות שלה ב 1/8 בשורה של חגיגות ופסטיבלים. אנו נהיה שם לחגוג איתם השנה !

בשוויץ נופים פסטורליים מהפנטים, נטייל במסלולי טבע מגוונים ומטריפים: יערות עד, נהרות ואגמים בצבע טורקיז, מפלים חלומיים, קרחונים מרהיבים ועוד.

שוויץ היא ארץ האגדות, נבקר בסכר ממנו ג'יימס בונד קפץ באנג'י בסרט גולדן איי, וגם במפלי הרייכנבאך שם שרלוק הולמס נאבק בפרופסור מוריארטי הרשע עד שנפלו אל מותם למפל. גם היידי ופיטר עדיין מקפצים כאן בין הגבעות.

הסרט צלילי המוזיקה שמספר על בריחת ג'ולי אנדריוס והילדים מאוסטריה לשוויץ הבטוחה מהנאצים צולם כאן, ובטח תסכימו איתי שהאגדה הכי יפה היא הטעם של השוקולד השוויצרי, הדיוק של הרכבות, הבנקאות, הנקיון, השעונים והמשמר השוויצרי.

זהו טיול מיטיבי לכת כמו באגדות, עם חגית ומני, עליות ומורדות, נופים מרהיבים ואויר פסגות !

שוויץ ארץ יקרה מאוד בהשוואה לאירופה, ולכן הטיול עולה יותר מאשר איטליה גרמניה ואוסטריה. אבל שוויץ שווה את זה בגדול, בעצם, אתם שווים את זה 🙂

בכל ימי הטיול ניתן יהיה לבחור באופציות שונות של מסלולי הליכה, קשים/מאתגרים, עליה/ירידה ברכבלים וכו'

לידיעתכם, זהו טיול שוויץ מיטיבי לכת לבעלי כושר טוב.

יש לנו טיול נוסף לאותם שמורות טבע בשוויץ ברמת קושי קלה בתאריך אחר, לחצו כאן.

זהו טיול כוכב – מלון אחד לכל השבוע ונסיעות קצרות לשמורות הטבע היפות ביותר בשווייץ באזור: ברנר אוברלנד, קנטון ברן.

המחיר כולל: רכבלים, כניסה לשמורות טבע, רכבות, אוטובוס ממזוג צמוד, טיסות, מלון משגע והרשימה עוד ארוכה!

פוסט של גלית דיסטל אטרביאן על חופשה בשוויץ:
אם כך, ארזנו המזוודות והילדים (שניים שלו ושניים שלי) וטסנו לחופשת סוכות בשוויץ. שוויץ היא בלתי נסבלת, זאת השורה התחתונה.
היא כלכך יפה עד שכל החוויה הופכת לבלתי ניתנת לעיכול – העין לא מצליחה לדווח למוח מה היא רואה מבלי ליפול למלכודת של חוסר אמינות.
הכל כאן מפוברק מרוב שלמות, אני בת 48, אני יודעת איך נראה העולם והוא לא נראה ככה, שוויץ היא קונספירציה בלתי סבירה.
אני אסביר – נחתנו והגענו לאחת העיירות היפות בצרפת שנקראת "אנסי", נפלה לנו הלסת מרוב יופי.
יומיים אחר כך חצינו את הגבול לשוויץ, הצצנו בנוף וקבענו שאנסי נראית כמו מעברה בשעריים לעומתה.
באופן עקרוני בשוויץ יש המון הרים וכל הר הוא גוי ועמלק. בין ההרים הירוקים או מושלגי הפסגות יש נהרות ומים, המון מים, מים שיוצאים מהאדמה, מים שיוצאים מהסלע, מפלים שמתנפלים עליך מאיזה הר והכינרת באופן עקרוני היא הבריכה פרטית של סבא של היידי בת ההרים, אבל הבריכה האחורית  כי פאדיחה, בצד הקדמי יש לו אגם פרטי רציני יותר.
כל הבתים נראים כאן כמו שילוב בין סט באולפן הוליוודי לבין הבית של עמי ותמי – מין יצורים ליליפוטיים מעץ עם גג רעפים ופרחים באדניות.
גם הבתים בשוויץ אינם אמיתיים ואני משוכנעת שכך גם האנשים שחיים בתוכם.
לכל בית יש הר פרטי עם כר דשא שאפשר לאכלס  בו שלוש מדינות פלסטיניות ועוד נשאר עודף לכורדים, רק אומרת.
הפרות שרועות באחו הן פרות של הביוקר ויש להן פעמון מבית היוצר של איב סאן לורן והן מביטות בך ברחמים כאילו את הפרה והיא הבן אדם כי הן יודעות שהחיים שלהן הרבה יותר טובים מאלה שלך ואחרי שהן מסיימות להשפיל אותך הן הולכות לישון לצד האגם הפרטי ששוכן תחת המפל השוצף הפרטי שיכול לפתור את בעיית המים של כל יבשת אפריקה. ואם כבר אנחנו בענייני השפלה אז מישהו צריך לומר את האמת – אלוהים עבד עלינו , הוא כנראה לא צפה את בואם של האחים רייט והיה בטוח שכל החיים נחשוב שלולב וחרוב זה שיא הבריאה.
למעשה, אני כמעט משוכנעת שאם משמיעים את התקליט של ספר בראשית הפוך אז ניתן יהיה לשמוע  את המילים "בראשית ברא אלוהים את שוויץ ואחר כך לא נשארו לו עצבים לכל השאר."
שוויץ ממרמרת אפילו שמאלנים – קחו את השמאלני הפרטי שלי, אני מדברת אתכם על שמאלן שיעי, לא תגידו פארש מ"כחול לבן", כן?
כל החיים שלו הוא מדמיין עולם ללא גבולות או מלחמות או דת או לאומים כי כולנו רקמה אנושית אחת חיה ואפילו לו נפלט באיזו נסיעה איזה "כוססאמו איך הגויים האלה קיבלו הכל ואנחנו העם הנבחר עאלק". אפילו לו.
ובהעדר אוייבים, צרות, בצורת או ג'וקים מה שנשאר לעם השוויצרי הוא למחזר את עצמו לדעת. מדע הזבלולוגיה השוויצרי הוא מדע מסובך:
בכל דירה ששכרנו היו 80 פחים קטנים: פח לזבל אורגני, פח לזבל מתכלה, פח לזבל רב תרבותי ופח לזבל של הכושיליראבאק.
אם בארץ אני רודפת אחרי הילדים שלי כדי להבין איך להפעיל את המחשב, כאן אני רודפת אחריהם כדי להבין איך להפעיל את הזבל.
זיבי, הכנסתי קליפה של בננה לפח הלא נכון ובשעה זו ממש אנחנו נמלטים מאינטרלקן לכיוון ז'נבה מתוך תקווה שהמשטרה לא תתפוס אותנו.
תוכנית הטיול:
יום 1: טיסה ת"א – מילאנו

נטוס אלעל ישירות למילאנו. נגיע בצהריים וניסע בדרכי הרים ונוף שוויצרי יפיפה אל שמורת הטבע ברנר אוברלנד, אל עמק הליסטל.

הרים גבוהים בצידי הכביש, נחלים, גשרים ונהרות, פרות ידידותיות עם פעמוני ענק על כרי דשא , כוכי מדונה מקושטים בפרחים ופסלוני ישו, שבילים מסומנים ואגמי מים בגווני כחול המקשטים את שני צידי ההר… והכל נקי נקי כאילו השוויצרים דואגים לגזום ולפנות כל עלה מיותר…

לאחר נסיעה קצרה נגיע למסלול מרהיב הראשון בבפסגת Sustain Pass

אם נספיק באותו יום (ואם לא אז ביום אחר) נבקר ליד המלון גם בקניון אארה –  Aare Schlucht, אחד המקומות היפים בשווייץ.

זהו קניון צר אותו חצב קרחון קדום ובו מים תכולים וזכים זורמים בנהר הארה, טסים וזורמים בלחץ עז ואנו נתהלך מעליהם בגשרי עץ תלויים…

יום 2: שרלוק הולמס

נצא המחזה הכי מרהיב בשוויץ: אנו בקו השלג מול פסגות ענק של קרחונים ומצוקים אל השמיים בגובה של כ 3 ק"מ מעלינו!

הפסגות הלבנות משלג מייצרות עשרות מפלוני מים מכל כיוון, פלגים המתחברים לנחלים, המצטרפים לנהרות ואנו נצעד במורד המפורסם שבהם –הרייכנבאך.

בדרכינו נעבור דרך חווה המייצרת גבינות ואם יתמזל לנו נזכה לטעימות, ואז נגיע לקניון הקרחון, שמורת טבע פרטית וקסומה. הכינו את המעילים! רסיסי המים היוצאים מהקרחון בזרם עז מסתער ומסתובב ומקפיא גם ביום חם. קרני השמש המשתקפות במיליארדי טיפות המים מייצרות אלפי קשתות צבעוניות.

נמשיך בירידה אל מפלי הרייכנבאך – Reichenbach falls אשר התפרסמו הודות לאגדה על מותו של הבלש שרלוק הולמס, אשר התרחש כאן. סר ארתור קונן דויל, יוצרו של שרלוק הולמס, אשר שהה בחופשה באזור התאהב בשמורה ובעוצמתם של המפלים, החליט שזה המקום המתאים לסיים בו את חייו של גיבור ספריו.

לסלע ממנו נפל שרלוק הולמס אל מותו ניתן להגיע בטיפוס בשביל העולה אל מעל למפלים ועובר אל צידם השני. לוח לזכרו נמצא בתחנת רכבת העץ המיוחדת הנוסעת על גלגלי שיניים בזווית תלולה אשר נבנתה כבר בשנת 1891.

זהו טיול שכולו במורד ואורכו כ 12 ק"מ עד המלון שלנו בעיירה מאירניגן, המתעייפים יכולים לחזור למנוחה במלון ולצבור כוחות ליום למחרת.

בערב פסטיבל חגיגי וזיקוקי דינור לכבודנו ! (לא באמת…. זהו יום העצמאות השוויצרי)

יום 3: גלויות נוף – גרינוואלד

את כל מה שראיתם בגלויות ובתמונות הכי מדהימות של שוויץ תראו כאן בעמק גרינוואלד, וזה אפילו יפה עוד יותר.

נעלה ב 4 רכבלים שונים אל אחת הפסגות הידועות באזור – השפיץ של פירסט!  בפסגה של פירסט מחכה לנו נוף מטורף של 3 השפיצים הידועים של שוויץ: אייגר, מונך, יונגפראו. נוף זה ילווה אותנו כל היום מזוויות שונות.

פסגת היונגפראו הגבוהה באזור וחברותיה, הנמוכות אך במעט – אייגר, ומונך הם היהלום שבכתר של האזור כולו.

פסגות אדירות, קרחוני עד, אגמים, מפלים, קניונים, אתרי סקי, בקתות הרים, תצפיות פנורמיות ומסלולי טיול אינסופיים.

לאחר שלל צילומים נצא לטיול הרגלי אל אגמון אלפיני יפהפה וממנו ירידה הדרגתית כל הדרך אל גרינוואלד דרך הרים, חוות, פלגי מים ומפלים רבים.

בתחנת הרכבל בורט מי שירצה (לא כלול במחיר הטיול) יוכל להשכיר קורקינט ולרכב איתו כ 6 ק"מ מהירים עד לגרינוואלד או רגלית כ 3 ק"מ בשביל הרים יפה או ברכבל (שוב, לא כלול בתוכנית).

רמת הקושי: אוהבי טבע – מיטיבי לכת  8-15 ק"מ לבחירתכם

יום 4: עמק המפלים – לאוטרברונן

נצא לאחד הטרקים המופלאים ביותר בעולם בעמק המפלים: לאוטרברונן: עמק 72 המפלים הרועמים.

סביבנו פסגות מושלגות, יערות ירוקים, כפרים ציוריים עם בקתות עץ, פרות רועות באחו, אגמי טורקיז ומפלים שוצפים. עמק לאוטרברונן שבאזור היונגפראו מהווה תמצית מושלמת של כל היופי הזה.

העמק נמצא למרגלות הפסגות האדירות של האזור: יונגפראו (Jungrau) מונך (Monch) ואייגר (Eiger). העיירה הקטנה לאוטרברונן השוכנת בפתחו של העמק נראית כאילו ציירו אותה עבור גלוית נוף שוויצרית.

נעלה ברכבל ונצעד בשביל יערות מול נוף מרהיב אל הכפר מיורן, כפר ציורי מדהים נטול כלי רכב והדרך היחידה אליו היא רק בעזרת רכבל או רגלית. לאחר הפסקה בכפר נרד רגלית בקצה העמק אל מפל המים הכי ידוע בשוויץ: שטולבאך. זהו מפל מים אדיר שנחצב בקרחון רק לפני כמה שנים לטובת התיירים המשתאים מכמות המים האדירה היוצאת מהקרחון הנמס במפל בעל כוח אדיר החוצב לו בסלע.

רמת הקושי: אוהבי טבע – מיטיבי לכת 8-15 ק"מ לבחירתכם.

יום 5: הנוף האלפיני בשיא תפארתו

ניסע לטרק על קרחון! שמורת טבע בינלאומית מטעם אונסקו בשם Trift. זהו קרחון חי, זורם ומועך בדרכו את ההרים, חוצב לעצמו קניון צר בסלעי הרי האלפים הקשוחים.

אנו נעבור על גבי גשר חבלים ונחווה אתר נוף מיוחד במינו. סה"כ נצעד באותו יום כשבע שעות בתוך יערות, הרים, פלגי מים, קרחונים, סלעי ענק, רכבלים ונוף אלפיני.

זהו היום הארוך והקשה ביותר בתוכנית הטיול וכולל כ 500 מטר עלייה ו 14 ק"מ הליכה בשבילי הרים. חוויה משגעת !

יום 6: גרימזל – הרכבת הכי תלולה בעולם וסכרים אדירים!

נטפס עם האוטובוס אל גרימזל-פס, מעבר הרים גבוה ומרהיב. כבר לאורך הכביש המתפתל בעלייה נחזה בסדרת אגמים מלאכותיים ומרשימים שנוצרו בעזרת סכרים ענקיים.

מפסגת הגרימזל נרד בשביל בין סכרים ועליהם, בין אגמים ויערות עד שנגיע לגרימזל באן: הרכבת המשוגעת התלולה בעולם שמתחילה לעלות על ההר בצורה הדרגתית ומגיעה גם לזווית אנכית ממש, לא מיועד לסובלים מפחד גבהים ! אבל אל דאגה, השוויצרים יודעים את העבודה.

בפסגה נמצא לנו אגמון נפלא ומסעדה מפנקת לנשנוש צהריים ונרד בשביל מקסים אל האוטובוס המחכה למטה.

רמת הקושי: אוהבי טבע – מיטיבי לכת 8-15 ק"מ לבחירתכם

לחצו כאן לראות סרטון של הרכבת המשוגעת

יום 7: נוף של סרט בוליוודי

נעלה בסדרת רכבלים ורכבות הרים אל אחת הפסגות של הרי האלפים והיפה ביותר: הר טיטליס. בפסגה נפגוש קרחוני עד ונוף הרים ענקי וגם המון הודים אשר בעקבות סרט להיט שצולם לאחרונה בבוליווד באים לכאן בהמוניהם להצטלם עם דמויות קרטון של כוכבי הסרט.

בפסגה נוף מטורף, מערת קרח כחולה וגשר תלוי מתנדנד מהגבוהים בעולם….

למטה בעיירה אנגלברג נעצור במנזר הבנדיקטי לטעימות ורכישת גבינות שוויצריות לקחת הביתה לארץ.

אם נספיק נעצור גם בעיר לוצרן על גדות האגם, לקראת שקיעה, בעלת נוף מרהיב וייחודי. נצא גם לסיור קצר אל פסל האריה בעיר העתיקה וגם נחצה את גשר העץ ההיסטורי והמפורסם של לוצרן אשר הפך לאחד מסמליה המרכזיים של שווייץ. קדימה – הטיסה לישראל מחכה !

מלון:

בית מלון כפרי barean בעיירה wilderswill ליד אינטרלאקן

טיסות:

טיסות סדירות של "אל על" ת"א – מילאנו – ת"א

מחיר:

6,980 ש"ח לאדם בחדר זוגי
ניתן עד 10 תשלומים שווים ללא ריבית בכרטיס אשראי. תוספת לחדר יחיד 950 ש"ח
שלם עכשיו 500 ₪ והבטח את מקומך! את היתרה ניתן לשלם עד 45 יום לפני מועד הטיול, לאחר מכן לא ניתן יהיה לשמור את המקום

מחיר כולל:

טיסות במסלול תל אביב – מילאנו – תל אביב
מסי נמל והיטלי דלק
6 לילות 7 ימים בבית מלון כפרי
על בסיס ארוחת בוקר.
אוטובוס ממוזג צמוד
מדריכים מצוות טיולים ואגדות.
כניסה לכל האתרים המצוינים במסלול.
כל הרכבלים כלולים במסגרת הטיול המודרך.

מחיר אינו כולל:

שתייה קלה או חריפה בארוחות.
ארוחות הצהריים וערב אינן כלולות במחיר.
ביטוח בריאות ומטען.
הוצאות אישיות.
תשר לנותני השירות ונהג בסך 40 יורו / 45 פרנק למטייל שייאספו ביום הטיול הראשון.
כל מה שלא צוין בסעיף "המחיר כולל"

רמת קושי:

מיטיבי לכת

מה להביא:

נעלי הליכה טובות!!!! נעלי הרים אטומות למים לא מחליקות
בגדים קצרים וארוכים
מעיל פליז לערב (קר בערב)
מעיל גשם או שכמיה + מטריה
תרמיל גב נוח למסלולי ההליכה
מקלות הליכה (למי שאוהב)

הערות:

מסלול הטיול עלול להשתנות מעת לעת בשל תנאי השטח ומזג האויר, הוראות השלטונות המקומיים, או החלטת המדריך בשטח (בטיחות).
ביטוח: יש להצטייד בביטוח נסיעות (בריאות ומטען) המתאים לטרקים
בהרשמתכם לטיול אתם מצהירים כי מצב בריאותכם תקין-מחובתכם לדווח על כל בעיה בריאותית

ביטולים:

דמי רישום וטיפול בסך 500 ש"ח, הכלולים במחיר הטיול לא יוחזרו למטייל בעת ביטול מצדו.
ביטול מ-45 עד 31 יום – 25% ממחיר הטיול
ביטול מ-30 עד 21 יום – 50% ממחיר הטיול
ביטול מ-20 עד 15 יום – 75% ממחיר הטיול
פחות מ- 14 ימים ומטה – אין החזרים