מאי 2023: שוויץ אגמים באביב – לטייל בתוך גלויה!

תאריכים: ספטמבר 2019

שוויץ ארץ אלף האגמים, השוקולד חלב, השעונים היוקרתיים ומסלולי טיולי הטבע היפים בעולם.

בתקופת האביב, כאשר השלג בפסגות נסוג לאחור מתכסים כרי הדשא בפרחים צבעוניים. הכפריים מעלים את הפרות הגדולות מקושטות בפרחים ופעמונים אל האחו במצעד חגיגי. גם אנחנו נהיה שם.

בחרנו מלון מפנק על חוף האגם היפה בשוויץ, אגם מפותל הנושק לארבעה קנטונים (מחוזות) של שוויץ, אגם שמסביבו הרים נישאים שראשיהם שלג, מותניהם יערות ומפלי מים ורגליהם עיירות תיירותיות וכפרים חקלאיים.

נשוטט בין עיירות צבעוניות ונקיות לטירות היסטוריות, נשוט בספינות וניסע ברכבות, נטפס ברכבלים לראשי פסגות, נבחר לנו שבילי פנורמה מרהיבים גבוה מעל היערות והאגמים הנפלאים.

הטיול מתאים לאוהבי הליכות בטבע 6-10 ק"מ ליום (בשילוב רכבות, הפלגות ורכבלים)

תוכנית הטיול:
יום 1: טיסה, העיירה צוג, טיול בהר של צוקרברג

נטוס לציריך, ניסע באוטובוס תיירים דרומה, למרכז שוויץ, להר ועיירה מקסימה בשם צוג. נעלה לפסגת הר זה בהכלאה בין מעלית לבין רכבת, מתקן הנקרא Funicular אל מרכז נופש ותצפית נוף נפלאה.

נצא לטיול רגלי קצר ומהנה ביער מול נוף האגמים בשביל היורד לעיירה אונטרגרי לבית קפה על שפת האגם שלהקת ברבורים לרגלינו ונוף מהמם של ההרים המושלגים מולנו.

מכאן נסיעה קצרה על שפת אגם לוצרן אל המלון המפנק בעיירה הקסומה שלנו Weggis  שעל טיילת האגם.

יום 2: אל פסגת הר ריגי, מלכת ההרים

בשעה 08:53 בדיוק שוויצרי נעלה על ספינה ונחצה את האגם אל הכפר התיירותי ויצנאו, שם נעלה על רכבת איתה נטפס לפסגת הר ריגי לנוף עוצר נשימה – מאגם לוצרן ועד אגם צוג, מהר טיטליס ועד הר פילטוס.

נטייל בשביל נוף שוויצרי נהדר אל ריגי שיידג, פסגה אחרת על הר ריגי, בין יערות ירוקים וכרי דשא נפלאים.

נרד ברכבל וברכבת אל אל וגיס, העיירה שלנו, לסיבוב רגלי על טיילת האגם היפה.

יום 3: מסע היסטורי למקום בו שוויץ נולדה – מפגש גבולות 4 הקנטונים

ב 1 אוגוסט שנת 1291 נפגשו נציגי כמה מחוזות באזור בפינה נסתרת וקשת גישה על גדות האגם.  הנציגים נשבעו לברית הגנה הדדית לנצח ובהמשך הצטרפו אליהם מחוזות נוספים – כך נולדה שוויץ. כל יום עצמאות שוויצרי משחזרים כאן את הסיפור ההיסטורי.

נצא בספינה של 08:53 אל העיירה ושם ניקח רכבל אל קליבנאלפ ומשם נתחיל לטייל בנוף שוויצרי נפלא. בין בקתות הרים וכרי דשא נמצא גם גן בוטני בו 700 סוגי פרחים אלפינים הפורחים באביב.

לאחר סט צילומים עם הפרחים והנוף נמשיך אל סטוקהאוס, בקתה אלפינית המגישה מטעמים שוויצרים (לא כלול). לאחר ההפסקה נבחר אם לרדת ברכבל או בקורקינט תלת אופן (10 פרנק – לא כלול) אל העיירה אמנטן שם ניקח אוטובוס אל הצוק שבקצה האגם סיליסברג. נרד רגלית בשביל פנורמי אל רוטלי להצטלם עם אנדרטת הקמת שוויץ ולהקשיב לאגדה על וילהלם טל, הגיבור הלאומי של שוויץ.

נפליג אל העיירה ברונן אל עוד אגדה שוויצרית: מרכז המבקרים של חברת Victronix יצרנית האולרים המפורסמים בעולם. מלבד סכינים ואולרים בכל הדגמים והצבעים נמצא שם סרטון על היצור ועל הנוף וגם פסל זכוכית המציג בתלת מימד את מפת הרי האזור. נעלה על האוטובוס וניסע למלון.

יום 4: הר פילטוס, הר הדרקון

תצפית מפסגת הר הדרקון הוא הר פילטוס נחשבת ליפה בשוויץ. המראה כמו ממטוס: נוף מרהיב של אגמים, פסגות רחוקות ומושלגות, כרי דשא מנוקדים בפרות ובקתות עם גגות אדומים, יערות ומפלי מים.

להר עצמו נעלה ברכבתFunicular  התלולה בעולם, ובפסגת ההר מספר שבילים קלי הליכה עם נופים מטריפים, כולל שביל הדרקון המפורסם Drachenwegg (לא לדאוג, הדרקון ישן בשעות היום והשביל קל הליכה)

מפסגת ההר נרד ברכבל אל מרכז נופש הכולל כמובן מסעדת הרים על מרפסת לנוף, פארק חבלים עם אומגה בין צמרות העצים, טרמפולינות ושאר מתקנים של כייף.

אם יספיק הזמן והחשק נגיע גם אל מוזיאון הזכוכית שבתחתית הר פילטוס. מכאן קו רכבת אל העיר הכי יפה בשוויץ לוצרן, לטיול עירוני בעעיר התוססת.

יום 5: הרכבל הפתוח אל פסגת Stans

העיירה סטאנס חיפשה אטרקציה למשיכת תיירים ומצאה: רכבל "קבריולה" היחידי בעולם עם גג נפתח המגיע אל פסגת ההר מעל העיירה ! אכן זאת הצלחה ומכל העולם מגיעים מטיילים לעמוד על גג הרכבל (לא לדאוג – יש מעקה) ולהמריא לשפיץ של סטנס.

למעלה נמצא, כמו בכל הר בשוויץ, את המסעדה המקומית, נוף 360 מעלות של מאות פסגות אלפיניות, נוף האגמים וארבעת הקנטונים, וגם שבילי הליכה נהדרים ברמות קושי שונות. אנו כמובן נבחר במסלולים היפים ביותר ונרד רגלית (מי שירצה על כרי דשא תלולים וחורשות ירוקות, נחצה מפלוני מים ונצטלם עם פרות.

נגיע אל העיירה Wirzwli שם נעצור בחוות גבינות ודבש לטעימות או נעצור בבית הקפה המקומי המתהדר בגן חיות פרטי של ינשופים בלבד. מכאן נרד ברכבל אל הרכבת שתיקח אותנו אל העיר היפה לוצרן.

יום 6: הרכבל העגול של Stoos לטייל בין עננים

שוויץ למטייל זאת ארץ של תלת מימד. כאן לא מודדים מסלולים בקילומטרים אלא בהפרש גבהים. היום נעלה על רכבת של עיגולים גבוה מעל אגם ארבעת הקנטונים. בדרך כלל כאן יש שכבת עננים בגובה זה, כריות לבנות הנעות ברוח וחושפות לעיתים את האגם הכחול הרחק למטה.

גם כאן יש שבילי טבע נהדרים ופרות בריאות, בקתות הרים המגישות בירה ופונדו ובימי חג המקומים שרים יודל, מנגנים בקרן יער ארוכה, לבושים בתלבושות פולקלור אותנטיות.

יום של טבע, רכבלים, הפלגות וכייף הכי שוויצרי שאפשר.

יום 7: טיול פרידה מרהיב לסיום השבוע וטיסה חזרה.

לאחר ארוחת הבוקר המפנקת במלון נעמיס את המזוודות על האוטובוס שלנו. ע"פ מזג האויר ולוחות הזמנים נבחר אחת מבין שתי אפשרויות:

  1. המעלית של Burgenstock מעל ימת ארבעת הקנטונים –  ממול העיירה שלנו ווגיס, על הצוק של הר בורגנסטוק, בנו את אחד ממלונות הספא היקרים והיוקרתים של שוויץ ולו נוף מרהיב במיוחד של כל אגם לוצרן. נצא מכאן לשביל סובב פיסגת ההר, גבוה מעל האגם. נצטלם בפסגה לתמונה קבוצתית עם הדגל של שוויץ ונחזור לקפה ושטרודל (לא כלול) על מרפסת המלון.
  1. מגדל התצפית של העיר ציריך בפארק העירוני – ניסע אל העיר ציריך ומעלה ממנה אל קו רכבת המוביל אל הפארק העירוני הנמצא על גבעה מצפון לעיר ובפסגת הגבעה מגדל תצפית עם נוף לאגם ציריך.על המגדל נצטלם לתמונה קבוצתית ונחזור לקפה ושטרודל (לא כלול) על מרפסת המלון הצמודה למגדל, מכאן ברגל חזרה לעיר או ברכבת.

ע"פ הזמנים נצא ביחד או לחוד, לטיול עירוני רגלי בעיר העתיקה של ציריך, טיילת האגם והאתרים המרכזיים. ניפגש עם האוטובוס וניסע לשדה התעופה.

מלון:

בית מלון 3 כוכבים

טיסות:

טיסות ת"א – ציריך – ת"א בחברת תעופה "אל-על"

מחיר:

6,980 ש"ח לאדם בחדר זוגי
ניתן עד 10 תשלומים שווים ללא ריבית בכרטיס אשראי. תוספת לחדר יחיד 950 ש"ח
שלם עכשיו 500 ₪ והבטח את מקומך! את היתרה ניתן לשלם עד 45 יום לפני מועד הטיול, לאחר מכן לא ניתן יהיה לשמור את המקום.

מחיר כולל:

טיסות במסלול תל אביב – ציריך- תל אביב
מסי נמל והיטלי דלק
6 לילות 7 ימים בבית מלון 3 כוכבים
על בסיס ארוחת בוקר.
אוטובוס ממוזג צמוד
מדריכים מצוות טיולים ואגדות.
כניסה לכל האתרים המצוינים במסלול.
כל הרכבלים כלולים במסגרת הטיול המודרך.

מחיר אינו כולל:

שתייה קלה או חריפה בארוחות.
ארוחות הצהריים וערב אינן כלולות במחיר.
ביטוח בריאות ומטען.
הוצאות אישיות.
תשר לנותני השירות, נהג ומדריך מקומי בסך 30 יורו לאדם שייאספו ביום הטיול הראשון.
כל מה שלא צוין בסעיף "המחיר כולל"

רמת קושי:

אוהבי לכת, 6-10 ק"מ הליכות בטבע

מה להביא:

נעלי הליכה טובות!!!!
בגדים קצרים וארוכים
מעיל פליז לערב (קר בערב)
תרמיל גב נוח למסלולי ההליכה
מקלות הליכה (למי שאוהב)

הערות:

מסלול הטיול עלול להשתנות מעת לעת בשל תנאי השטח ומזג האויר, הוראות השלטונות המקומיים, או החלטת המדריך בשטח (בטיחות).
ביטוח: יש להצטייד בביטוח נסיעות (בריאות ומטען) המתאים לטרקים
בהרשמתכם לטיול אתם מצהירים כי מצב בריאותכם תקין-מחובתכם לדווח על כל בעיה בריאותית

ביטולים:

דמי רישום וטיפול בסך 500 ש"ח, הכלולים במחיר הטיול לא יוחזרו למטייל בעת ביטול מצדו.
ביטול מ-45 עד 31 יום – 25% ממחיר הטיול
ביטול מ-30 עד 21 יום – 50% ממחיר הטיול
ביטול מ-20 עד 15 יום – 75% ממחיר הטיול
פחות מ- 14 ימים ומטה – אין החזרים