טיול טבע במטאורה וזגוריה יוון ההררית – חופש פסח !

חוה"מ פסח 21-27/4, 7 ימים מלאים של טיול מופלא, חוגגים את ערב פסח בבית, מורידים את הקלוריות ביוון 😉 ללא צורך בימי חופש נוספים…

*מפגש היכרות ומתעניינים ייערך ביום ב' 18/3 בשעה 19:30 ברח' הנצי"ב 32, ת"א. מעוניינים להגיע למפגש? לחצו כאן

יוון ההררית היא מפגש מרהיב של הרי האלפים עם המזג והמנטליות הים תיכונית 🙂

יערות עבותים על פסגות אלפיניות, שפע מפלי מים ונהרות זורמים מגבהים, הקניון הצר העמוק בעולם מול פסגות מושלגות גם בשיא הקיץ, כפרים ציוריים עם טאברנות מוזיקליות, אוזו וקלימארי, מיתולוגיה ומנזרים תלויים על צוקים, אלפי שבילים שיגרמו לנו לחשוב שאנחנו באיזושהי מדינה אירופאית קלאסית…

נבקר במנזר העתיק והגדול ביותר מבין מנזרי מטאורה, "נצלול" אל קניון הויקוס העמוק ביותר בעולם, נשוט בשייט רפטינג, נטייל בכפר העתיק דלפי, נשוט במעבורת, נראה את הגשר המפורסם של חבל זגוריה, נלון בבתי מלון כפריים וקסומים, נבלה בערבים ועוד ועוד ועוד…

והכל בחוויה מטריפה עם קבוצה של חבר'ה צעירים 🙂

תוכנית הטיול:

יום 1: טיסה לאתונה – איונינה – זגוריה

ניפגש בשדה התעופה, נטוס יחד בטיסת בוקר עם חברת "אל על" וננחת ביעדנו הראשון – אתונה… יאסווו!

מיד לאחר הנחיתה נפגוש את המדריך המקומי שלנו ונצא אל הדרך 🙂 נתחיל בנסיעתנו צפונה אל אזור דלפי (Delfi) ושם נצא להליכה באזור היסטורי ומרשים היורד מהר פרנסוס (Mt Parnassos) אל הכפר העתיק דלפי.

על פי האמונה היוונית העתיקה, דלפי היא מרכזו של העולם, כאן נחתו הנשרים ששלח זאוס למצוא את המקום ואכן בה נמצא אחד האתרים המושקעים ביותר ביוון כולה! העיר שוכנת לרגלי הרי הפרנסוס והכפר מתהדר בדרך עתיקה בה הלכו סוגדי האל פאן מהמקדשים העתיקים אל מערת Corycean כדי לחגוג את הטקסים הפולחניים. אנחנו, כמוהם נלך בדרך המרשימה שהינה גם חלק משביל E4 האירופאי! כן, כן, אותו אחד ממקדשי האל פאן, אצלנו בבניאס 😉

מרמת ליוואדי (Livadi plateau) הנמצאת בגובה של 1,200 מטר נלך בדרך עתיקה ובשביל מיוער עד שנגיע אל אחד המקדשים של דלפי הצופה על עמק עצי הזית והמפרץ הקורינטי ואל הרי Peloponnese שמשלימים את התמונה של הנוף הציורי!

בדרך לא נפספס ונעצור ליד מערת פאנאס ושם גם נשנש את ארוחת הצהריים שלנו בחוות כבשים מסורתית! (כל מטייל לעצמו).

אחרי יום ארוך ומשגע נגיע אל המלון הראשון שלנו בנמל העיר דלפי לארוחת ערב ומנוחה… לינה ב- Itea במלון Trokadero Hotel

זמן הליכה משוער כ-3 שעות.

 

יום 2: דלפי – זגוריה / קיפי – מונודנדרי

נתחיל את יומנו השני ביוון הקסומה בארוחת בוקר יוונית מסורתית ואחריה נצא בנסיעה מאיתאה לנפפקתוס (Nafpaktos) אל הגשר המרשים של Charilaos Trikoupis. באזור נטייל כשעה מיבשת יוון אל Peloponnese, את דרכנו חזרה נעשה במעבורת.

ניסע אל הכפר קיפי, שהינו אחד מ 46 הכפרים של זגוריה והתפרסם בעיקר בזכות הגשרים המפורסמים והמרהיבים המצויים בתוך ערוץ הנחל המוביל את הכפר, גשר שלושת הקשתות המפורסם הוא אחד הגשרים המרהיבים בצפון יוון ההררית וגם גשר קוקוריס.

היום נצא למסלול ההליכה שלנו המתחיל במקביל לדרך הראשית עד שנגיע לגשר המפורסם של פלקידה (Plakida), במהלך הדרך נחצה את הגשר של קפטן ארקודה או בתרגום פשוט "גשר הדב" (captain Arkouda) ונגיע אל דילופו (Dilofo) שהוא אחד הכפרים היפהפיים בכל אזור זגוריה!

נמשיך אל ויסטה (Vitsa) משם כשעה הליכה ונגיע אל הכפר מונודנדרי (Monodendri), נבקר במנזר אגיה פאראסקבי העתיק והמרשים מהמאה ה-15, שכיום לא מתגוררים בו נזירים, שם גם נסיים את יום הטיול השני וניסע למלון הכפרי והקסום Monodendri hotel באותו הכפר.

זמן הליכה משוער כ-5 שעות.

 

יום 3: זגוריה – קניון ויקוס המטורף!

ביומנו השלישי ביוון נצא למסלול של הקניון הכי יפה ביוון – קניון ויקוס! (Vikos) שהינו הקניון הכי עמוק בעולם עפ"י ספר שיאי גינס! הקניון נמצא בצפון מערב יוון על גבול אלבניה, איזור זה הוא אלפיני לחלוטין ושונה באופן קיצוני מיוון כפי שאולי מוכרת לרוב הישראלים…

נתחיל את דרכנו מהכפר מונודנדרי ולאחר שנחצה אותו נגיע אל הכניסה לקניון הענק, שם יתגלה בפנינו גודלו העצום ויופיו המרשים!

נכנס לתוכו ונוכל להתרשם מהצבעים הרבים ושכבות הצבע היפהפיות שמרכיבות את קירות הקניון! לאורך כל הדרך נצעד בקניון כשמימיננו נחל ויקוס היבש ברוב ימות השנה, במידה ונרצה, נוכל להגיע למעיינות התת קרקעיים של נהר Voidomatis.

נמשיך בדרכינו בין קירות הקניון המרשים וממש לפני סיום נגיע אל המעיינות הקסומים voidomatis springs המזינים את קניון ויקוס, לפני שנסיים את הטיול ניסע לעוד גיחה קצרה אל אחת התצפיות המרהיבות על הקניון שבו טיילנו, תצפית אוקסיה (Oxia) הממוקמת בגובה של 1,400 מטר ממנה נראה את כל אורכו של הקניון עד לכפר ויקוס בו הוא מסתיים ומהצד השני ניתן לראות את ערוץ מגה לאקוס Mega Lakos (במידה ולא נספיק אל התצפית, נעשה זאת בתחילת היום הרביעי), נגיע לכפר ויקוס, שם גם נסיים את טיולנו וניסע למלון בכפר מונודנדרי שבו ישנו ביום השני.

זמן הליכה משוער כ-7-8 שעות, רוב ההליכה היא בתוואי נוח אך יש גם כמה קטעים עם הפרשי גבהים קטנים.

 

יום 4: טיול עומק במערב זגוריה

בוקר רביעי ביוון ואנחנו כבר יודעים היטב איך אומרים "בוקר טוב" – Kalimera 🙂

נתחיל את יומנו בדרך שתוביל אותנו אל Mikro Papigko, נגיע לגשר של Loli ולאחר כ-2 ק"מ הליכה נגיע לנקודת תצפית נהדרת על Kokkino Lithari, כפר יווני עתיק מהתקופה הונציאנית שפירושו "הסלע האדום" על שם צבע המצוק האדמדם שהוא הנקודה הכי גבוהה בכפר. בעוד כקילומאטר נסיים את ההליכה להיום בכפר Megalo Papigko וניסע למלוננו ARISTON HOTEL באותו הכפר.

זמן הליכה משוער כ-4-5 שעות.

 

יום 5: זגוריה – קניון פורטיטצה – רפטינג – מטאורה

ביומנו החמישי ביוון ניתן לרגליים שלנו קצת לנוח ואחרי הליכה קצרה, נקפוץ אל סירות הרפטינג וניתן קצת לידיים לעבוד…

היום שלנו יכלול כפרים ציוריים וקסומים בהם נבקר, הליכה במסלול יפהפה וכמובן – רפטינג! הנקודה הראשונה שלנו ליום זה תהיה בכפר ההררי ספילאו Spileo הנמצא באזור גרבנה Grevena.

מגרבנה נצא להליכה שבה לא נוכל להסיט את המבט מהמסלול מרוב שהוא מהמם! נצעד אל הקניון המרשים של פורטיצה (Portitsa) בו נטייל ונראה את גשר האבן העתיק.

לאחר מכן, בדרך לאזור מטאורה נצא לשייט רפטינג כייפי ומדליק בנהר Aliakmonas. לאחר שנצלח את השייט, נמשיך בדרכנו אל המלון הכפרי המקסים באזור מטאורה Hotel Meteoritis, השני בחשיבותו עבור היוונים האורתודוקסים.

זמן הליכה משוער כ-2-2.5 שעות ושייט רפטינג.

 

יום 6: מנזרי מטאורה

ביומנו השישי ביוון, אנחנו כבר מומחים במושגים, באוכל הטעים וכמובן במילה הכי חשובה בשפה זו:"יאמאס" הלוא היא  – לחיים 🙂 סביר להניח שרוב הישראלים כבר היו ביוון, באי כזה או אחר, אבל עד שלא הייתם במנזרי מטאורה – כאילו לא ביקרתם ביוון בכלל…

מנזרי מטאורה הם יעד מספר 1 ביוון ואחד מפלאי תבל המרהיבים ביותר בעולם! מטאורה הוא שמם של הצוקים והמנזרים התלויים.

נצא מהכפר קסטרקי (Kastraki) הנמצא למרגלות המטאורה ובמהרה נראה את חורבות מנזר פנטוקרטור (Pantokrator), נטייל בין סלעי הענק שכל כך מאפיינים את מטאורה ונצעד בתוך יער עצי דולב ענקיים ומרשימים ונכנס למנזר הראשון שהוקם במקום והוא גם הגדול ביותר במטאורה – Great Meteoro Metamorphosis.

נלך בשביל עתיק למנזר המבודד Ypapantis הנמצא מאחורי מגדלי האבן ולאחר כשעתיים נחזור לכפר קסטרקי, שם נבקר בכמה נקודות תצפית מרשימות של Kalambaka, עמק פיניוס (Pinios) ורכס ההרים הענקי Pindos.

לאחר שנסיים את טיולנו, נחזור לאותו המלון בכפר מטאורה ובערב נצא יחדיו לחויה הכי יוונית שיש – ערב טברנה מוזיקלי ומגניב!

זמן הליכה משוער כ-3-4 שעות.

 

יום 7: מטאורה – אתונה והביתה…

החוויה היuונית שלנו עומדת להסתיים אבל לפנינו עוד יום עמוס בכל טוב!

נתפנק על ארוחת הבוקר האחרונה שלנו ביוון ונצא לדרך לכיוון דרום. נתחיל את דרכנו ליד המנזר היפהפה Agia Triada ומשם נלך בדרך קסומה עד שנגיע לעיירה קלבקה (Kalabaka) הנמצא למרגלות הצוקים המרשימים של מטאורה!

בדרך נהנה מתצפיות מרשימות של האזור המזרחי במטאורה ועמק טסליה (Thessalia) וכשנגיע לקלבקה נעבור ליד הכנסיה העתיקה והמרשימה של מריה הקדושה (Dormition of Virgin Mary) המתוארכת למאה ה-11 או 12!!!

לאחר מכן נמשיך בנסיעה לכיוון אתונה, בירת יוון, היא עיר מרתקת שמלבד היסטוריה ושלל אתרים, יש המון מה לראות בה… לקראת שעת הצהריים נגיע אל העיר שם נטייל באתרים המרכזיים יחד עם המדריך ומי שירצה, יוכל להסתובב עצמאית.

לקראת הערב נגיע אל שדה התעופה וניפרד מהמדינה הקסומה והכל-כך מגוונת הזאת עד לחוויה הבאה 🙂

זמן הליכה משוער כ-1.5-2 שעות.

**מסלול הטיול מתאר את אתרי הביקור, סדר הימים/כיוון הנסיעה עלול להשתנות מעת לעת בשל תנאי השטח ומזג האוויר, הוראות השלטונות המקומיים, או החלטת המדריך בשטח.

המלון בתי מלון כפריים בדרגת תיירות טובה
Trokadero Hotel
Monodendri hotel
ARISTON HOTEL
Hotel Meteoritis
טיסות טיסות סדירות בחברת התעופה "אל על" ת"א – אתונה – ת"א
טיסת הלוך: המראה 06:15, נחיתה: 08:25
טיסת חזור: המראה: 23:55, נחיתה: (28/4) 01:15
המחיר כולל טיסות ת"א – אתונה – ת"א.
מסי נמל והיטלי דלק.
6 לילות 7 ימים בבתי מלון כפריים
כלכלה על בסיס חצי פנסיון
אוטובוס תיירים צמוד
מדריך מקומי דובר אנגלית ומלווה מצוות טיולים ואגדות.
רפטינג בנהר אליקמונאס
כניסה למנזר במטאורה
ערב טברנה
מיסים מקומיים
כניסה לכל האתרים המצוינים במסלול.
פגישת הכנה לפני היציאה לטיול.
המחיר אינו כולל שתייה קלה או חריפה בארוחות.
ביטוח בריאות ומטען.
הוצאות אישיות.
תשר לנותני השירות, נהג ומדריך מקומי בסך 30 יורו לאדם שייאספו ביום הטיול הראשון.
כל מה שלא צוין בסעיף "המחיר כולל"
אחראית טיול ריטה מלצ'ניק, זמינה בטלפונים: 03-6818776 / 050-8354535 ואפשר גם במייל: rita.tiyul@gmail.com
מה להביא נעלי הליכה טובות!!!! נעלי הרים אטומות למים לא מחליקות
בגדים קצרים וארוכים
מעיל פליז לערב (יכול להיות קריר בערב)
מעיל גשם או שכמיה + מטריה
תרמיל גב נוח למסלולי ההליכה
מקלות הליכה (למי שאוהב)

דמי ביטול:

דמי רישום וטיפול בסך 500 ש"ח, הכלולים במחיר הטיול לא יוחזרו למטייל בעת ביטול מצדו.
ביטול מ-45 עד 31 יום – 25% ממחיר הטיול
ביטול מ-30 עד 21 יום – 50% ממחיר הטיול
ביטול מ-20 עד 15 יום – 75% ממחיר הטיול
פחות מ- 14 ימים ומטה – אין החזרים

הערות:

אתם מצהירים כי מצב בריאותכם תקין !
המסלול נתון לשינויים על פי החלטת המדריך
קיום הטיול מותנה במינימום משתתפים