מערות האלמוגים בים האדום

צמוד לחוף המגדלור בשמורת האלמוגים של אילת ישנם 3 מערות מתחת למי ים סוף שאפשר לבקר שם רק עם ציוד (ורשיון!) צלילה. מערות אלמוגים אלו משלבות את היופי והעושר של הדגה הצבעונית של ריף האלמוגים יחד עם המיוחדות של מערות ים היחידות בישראל.

בסמוך לשלט הירוק של רשות שמורות הטבע שמול מועדון "סנובה", יש פתח בצורת משפך בקו המצופים, שממנו יכולים שחיינים וצוללים להיכנס למים. עוברים דרכו ומתחילים להעמיק בניצב לחוף. בסוף ה"משפך", בעומק 2.5 מטרים, תראו מימינכם סלע, ועליו כמה "אלמוגי חסה" (טורבינריה) גדולים , ירוקים ויפהפיים. פונים מזרחה, צוללים לאורך הריף, ולאחר כ-30 מטר מתעקלים איתו לכיוון דרום-מזרח. מייד בתחילת העיקול פוגשים בסלע גדול וצבעוני  , שמעבר צר מפריד בינו לבין ריף המערות.

בריף המערות תמצאו אמנם שלוש מערות, אך שתי הקיצוניות שבהן צרות מדי למעבר צוללים, ולכן גם חסומות בסורגים. המערה האמצעית , לעומת זאת, רחבה דיה למעבר של צולל אחד, וזו חוויה מומלצת במיוחד. את הכניסה למערה (סוד: ה"מערה" היא בעצם מנהרה, שיש לה שתי כניסות אחת מכל צד) מסווה לעיתים קרובות ערב רב של מאות דגים, במיוחד מהמין גרזינון הכוכים. ברגע שנכנסים לתוך המערה, שאורכה 7-8 מטרים, נמוג מסך הדגים הקסום הזה, עוד בטרם נוגעים בו. עברו במערה בזהירות רבה, תוך שמירה מוחלטת על איזון כל תנועה קטנה עלולה לפגוע בקירות המערה או בתקרתה ולשבור אלמוגים.

סוג המערה: מערת אלמוגים מתחת לים
ציוד מיוחד: ציוד צלילה ובן זוג לצלילה,
הערות ואזהרות: רצוי מדריך צלילה מקומי, להזהר שהציוד והביגוד לא יתקעו באלמוגים
לשלב בטיול בסביבה עם: כל פלאי אילת, הר צפחות, הרי אילת