דצמבר 2022: סילבסטר ושווקי חג המולד רומניה

תאריכים: סוף דצמבר 2022

רומניה היא מדינה יפיפייה שהתברכה בנופים מגוונים מרהיבים ובערים ציוריות והיא יפה ומקושטת אף יותר לכבוד החגים, רוח חג קסומה וקישוטים מכל עבר!

טיול מקיף ברומניה שיש בו הכל: טיולי טבע, נופים עוצרי נשימה, אתרי מורשת עולמיים, טירות עתיקות, עיירות מרהיבות, מסיבות וכייף !

חדש בתכנית השנה:

✔️ העיר טימישוארה, העיר ה"מערבית" של רומניה וינה הקטנה על שוק חג המולד המדהים שלה.
✔️ העיר טרגו מורש, עיר המורשת היהודית אבל גם העיר הגדולה על נחל המורש.
✔️ המצודה המאוישת היחידה באירופה, אתר מורשת אונסק"ו, מצודת סיגישוארה.
✔️ מצודת אלבה יוליה, בירת האיחוד של רומניה והמצודה האוסטרית המשוחזרת היפה באירופה, כולל שוק חג המולד שלה.
✔️ מכרה המלח טורדה, האתר התת קרקעי היפה בעולם.

הלהיטים המנצחים שלנו:

**מסיבת הסילבסטר הכי גדולה ברומניה, התוכנית הכי מגוונת עד אור הבוקר**
✔️ טיול המזחלות עם סוסים המסורתי.
✔️ הערים הגרמניות סיביו וברשוב על שוקי חג המולד היפים ביותר ברומניה.
✔️ הספא הגדול באירופה, Terme.
✔️ העיר קלוז נפוקה, העיר השניה ברומניה ובירת טרנסילבניה על שוק חג המולד שלה.
✔️ אורות חג המולד בסיור בשבעה ערים מרכזיות.
✔️ ארוחות מפוארות ב7 במסעדות פולקלור.
✔️ מעבר בהרי הקרפטים המרכזיים והמערביים, ים של שלג, אווירת חג ואורות.

 

תוכנית הטיול:
יום 1: היכרות ראשונית עם רומניה

נמריא בטיסה משדה התעופה בן גוריון וננחת בבוקרשט  – בירת רומניה המקושטת לכבודנו בכל אורות חג המולד! זוהי הבירה הכלכלית והלב הפועם של רומניה – עיר האוניברסיטאות. העיר, המכונה פריז הקטנה בזכות הארמונות והמבנים המפוארים שבה.

נצא לבקר בשוק חג המולד המדהים של בוקרשט, נערוך סיור פנורמי של העיר המוארת באורות קסומים בכל כיכר וכל רחוב שמואר באורות ייחודיים ומיוחדים לו. אך אנו לא נתעכב בה היום אלא נפנה ישירות לעבר העיר ברשוב.

בערב נבקר בשוק חג המולד של ברשוב. משווקי חג המולד היפים ברומניה. נאכל ארוחת ערב במסעדה במרכז העיר ברשוב ולבסוף נלך לישון אחרי יום ארוך ומספק.

יום 2: BRASOV עיר הכתר KRONESTADT

לאחר ארוחת בוקר מזינה, נמשיך את הביקור בבירת חבל הסקסונים הגרמניים, ברשוב. נבקר בכיכר המועצה ונראה את הכנסייה השחורה, שם גם נלמד על ההיסטוריה של המיעוטים הגרמניים ברומניה. הכנסייה מעוצבת בסגנון גותי, מעוטרת בקשתות, בעוגב הגדול במזרח אירופה ובאחד הפעמונים הגדולים במזרח אירופה.

בהמשך נגיע למצודת העיר שם נתרשם ממבנה מרהיב ומיוחד מתקופת ימי הביניים. נעלה לעיירת הנופש פויאנה ברשוב, עיירת הסקי המפורסמת ביותר ברומניה.

באופן מסורתי נשלב היום טיול מזחלות בהרי הבוצג'י.

לקראת צהריים נצא לעבר העיר סיביו. סיביו עיר שנבנתה במאה ה13 על ידי הסשים, הגרמאניים. העיר נבחרה להיות בירת התרבות של אירופה ב2007. נחשבת לעיר היפה ביותר ברומניה.

בעיר זו נלון במלון  RAMADA המפואר שבמרכז העיר בצמוד למדרחוב והכיכרות המרכזיים, מרכז העיר העתיקה. העיר מארחת את שוק חג המולד היפה ביותר ברומניה.

יום 3 סיביו SIBIU המדהימה

סיביו, העיר היפה ביותר ברומניה. עיר של ארמונות כיכרות וקתדרלות מרשימות ממש כמו עיר אוסטרית מלכותית. נראה את חומות העיר העתיקה ונטייל ברחובותיה נתרשם מהמבנים המפוארים מן המאה ה17-18 .

טייל בכיכרות הגדולות של העיר, נתרשם מהקתדרלות הענקיות, הארמונות המפארים, הגגות עם "העיניים", נשמע את הסיפורים המרתקים, גשר השקרים, הטיילות המפוארות, בזכות כל אילו סיביו הוכרזה בשנת 2007 כבירת התרבות של אירופה.

לאחר ביקור בעיר נצא לדרך ארוכה אל עבר העיר המערבית ביותר ברומניה , תרתי משמע, העיר שנודעה בזכות ארמונותיה וחידושי הארכיטקטורה שבה כוינה הקטנה. שם לאחר ביקור ערב בשוק חג המולד המדהים של העיר, ולאחר ארוחת ערב מאוחרת במסעדה מדהימה נלך סוף סוף ללון במלון שהוא ממש ארמון. IOSEFIN RESIDENCE.

יום 4 טימישוארה, דבה, אלבה יוליה , קלוז' נפוקה

אחרי סיור פנורמי קצר בעיר טימישוארה ביום, נסע לעבר העיר דבה שם נעלה למצודה המרשימה ברכבל ונראה את כל שפך נחל המורש. משם נסע לעבר עיר המצודה בסגנון אוסטרי טיפוסי אלבה יוליה.

אלבה יוליה או בשמה הקדום APULUM הייתה בירת דצ'יה בתקופה העתיקה ובתקופת הרומאים, לאחר מכן חזרה לתקופות קצרות להיות בירת רומניה המאוחדת עד שנסיכויות רומניה חוברו להן יחדיו סופית בשנת 1918 כאן באלבה יוליה.

נבקר בכנסיית ההכתרה של המלך פרדיננד , נבקר בכנסיית הקבר של אבי מלכי הונגריה הגדול בכל הזמנים, נבקר במצודת העיר על שעריה המרשימים והבסטיונים שלה, נראה את חומות העיר ששוחזרו בצורה מופלאה עד כי נדמה שחזרנו בזמן למאה ה17. נאכל במסעדת אבירים בסגנון ימי הביניים במקום שהיה מחסן התחמושת של המצודה ועוד ועוד.
הלינה בקלוז נפוקה, העיר השנייה בגודלה ברומניה ובירת טרנסילבניה על שוק חג המולד שלה.

יום 5 טורדה, טרגו מורש, סיגישוארה בוקרשט

היום ניסע לעיירה סמוכה לבסיס שלנו בקלוז' אך עיירה עשירה מאוד בפלאי טבע ובמכרה מלח שזכה לתואר המקום התת הקרקעי היפה בעולם. לאחר הביקור במכרה שמזכיר בסיס חייזרי במאדים

נמשיך ונסע לעבר העיירה שפעם הייתה בה אוכלוסיה יהודית ניכרת TARGU MURES. נבקר ברחוב המרכזי של העיר נתרשם מהארמונות והכנסיות ומן המצודה שבמרכז העיר. נעלה לתצפית מעל העיר בגן החיות ומשם נמשיך בדרכנו לסיגישוארה.

נראה את מצודת סיגישוארה המצודה היחידה בדרום מזרח אירופה שעדיין משמשת למגורים קבועים. עיר ימי ביניים בסגנון גרמני מדהים. מכאן נפנה לעבר העיר היפה ביותר ברומניה סיביו. זו עיר בעלת כיכרות ענקיים בסגנון SALZBURG עיר שתדהים אתכם בסגנון הבניה שלה גגות העיניים, יופי ארמונותיה, כיכרותיה רחבות הידיים וכנסיותיה המדהימות

לינה בבוקרשט במלון המפואר "PHOENICIA"

יום 6: הספירה לאחור לקראת המסיבה הגדולה

היום עד הצהריים נבקר במספר אתרים של בוקרשט בהתאם לרשימה המפורטת למטה בימים הבאים. שינה במלון, הכוונה כמובן לשנת צהריים כי בלילה מחכה לנו מסיבת סילבסטר כהלכתה עם מוזיקה ותכנית אמנותית וכמובן ארוחה כיד המלך. בקיצור הלילה לא רוצים לישון רוצים להשתגע. המסיבה באחת האולמות המפוארים בבוקרשט.
יופיעו לכבודנו מספר רב של אומנים ולהקות, תכנית אמנותית מגוונת , תפריט עשיר מאוד אשר יתפרס מקבלת הפנים ב20:30 בערב ועד הקינוחים ב 04:00 בבוקר. לרשותנו אוטובוס אשר יסיע אותנו לאירוע ובחזרה מהאירוע החל מ01:00, ובסוף המסיבה אם יהיה צורך לקראת 04:00. הלבוש במסיבה נדרש לבוש הולם לגברים ונשים כאחד.
לינה בבוקרשט במלון המפואר "PHOENICIA"

יום 7: בוקרשט המקושטת

היות והמסיבה תהיה לאורך כל הלילה בבוקר נישן עד שעות הצהריים כאשר יוגש לנו BRANCH חגיגי במלון. בערב נצא לטייל ברחבי בוקרשט ובלילה כמובן נמשיך את החגיגה ברחובותיה של בוקרשט העתיקה.

היום אחרי הצהריים ולקראת ערב נצא אל הספא היפה ביותר באירופה TERME. שם נבלה כשלוש שעות מדהימות באחד מאתרי הספא המפוארים בעולם.

נחזור למלון ובערב נטייל גם במרכז העיר אזור ליפסקני, שם גם נאכל את ארוחת הערב באחת המסעדות המפוארות בבוקרשט CARU CU BERE

לינה בבוקרשט במלון המפואר "PHOENICIA"

יום 8: בוקרשט היהודית והפארקים היפים של בוקרשט

נתחיל את היום בביקור בבתי הכנסת של העיר, מצבת השואה המרשימה לזכר מחצית מיהדות רומניה שנרצחה בשואה, נטייל ברובע היהודי, נראה את התאטרון היהודי ואת בית הספר היהודי.
ביומנו האחרון בטיול בבוקרשט נערוך סיור בעיר שיכלול את בית הלאום מבחוץ, הוא הפרלמנט של רומניה והבניין השני בגודלו בעולם (עקב החג לא ניכנס פנימה).
בניין שהתחיל להיבנות ע"י הרודן לשעבר צ'אושסקו, אך הושלם שנים אחרי נפילת שלטונו ע"י השלטון שעלה אחרי המהפכה. נדון במהפכה עצמה ולאלו שינויים היא הביאה אם בכלל ומי עלה לשלטון אחריה.
כמו כן, נבקר בשניים מהפארקים המפורסמים של בוקרשט ונראה את שדרות קיסילייף וויקטוריי השאנס אליזה של העיר.

ככל שהזמן יאפשר לנו נראה כמה מהבניינים המעניינים של בוקרשט ונטייל ברחוב מגארו, הרחוב המרכזי של בוקרשט בקרבתו נמצא גם המלון בו אנו שוכנים. נבקר גם ברובע היהודי ונראה במידת האפשר את בתי הכנסת הגדולים בעיר.

לקראת ערב נצא לכיוון שדה התעופה ונטוס לכיוון תל אביב. סיום של טיול נפלא, מלא הנאות וחוויות לזיכרון מתוק של שנים… נתראה בחוויה הבאה!

מלון:

בתי מלון מפנקים!
26-27/12 – ARMATTI HOTELS
27-28/12 – RAMADA SIBIU
28-29/12 – JOSEFIN RESIDENCE
29-30/12 – GRAND HOTEL ITALIA
30/12-2/1 – Phoenicia Grand Hotel

טיסות:

טיסות בוקר וערב סדירות בחברת תעופה "אל על"

LY 573 – 26DEC 4 TLV-OTP  07:00 09:45  26DEC
LY 572 – 02JAN 4 OTP-TLV 21:45 00:20  03JAN

מחיר:

5,680 ש"ח לאדם בחדר זוגי. ניתן לחלק עד 10 תשלומים ללא ריבית. תוספת ליחיד בחדר: 980 ש"ח.

מחיר כולל:

טיסות במסלול תל אביב-בוקרשט-תל אביב
מסי נמל והיטלי בטחון ודלק
7 לילות 8 ימים מלאים בבתי מלון בדרגת תיירות טובה על בסיס חצי פנסיון (לא כולל א. ערב ביום האחרון)
אוטובוס תיירים חדיש, מפואר וממוזג
מדריך מקומי דובר עברית
כניסה לכל האתרים המצוינים במסלול

מחיר אינו כולל:

שתייה קלה או חריפה בארוחות.
ארוחת ערב בערב האחרון בבוקרשט
ביטוח בריאות ומטען.
הוצאות אישיות.
תשר לנותני השירות, נהג ומדריך מקומי בסך 40-45 יורו לאדם שייאספו ביום הטיול הראשון.
כל מה שלא צוין בסעיף "המחיר כולל"

רמת קושי:

קל

מה להביא:

בגדים חמים וחורפיים
נעליים נוחות
בגדי ים לספא

הערות:

מסלול הטיול עלול להשתנות מעת לעת בשל תנאי השטח ומזג האויר, הוראות השלטונות המקומיים, או החלטת המדריך בשטח (בטיחות).
ביטוח: יש להצטייד בביטוח נסיעות (בריאות ומטען)
מומלץ לעשות ביטוח מיד לאחר הרישום לטיול, כולל ביטוח ביטולים
בהרשמתכם לטיול אתם מצהירים כי מצב בריאותכם תקין-מחובתכם לדווח על כל בעיה בריאותית

ביטולים:
  • דמי רישום וטיפול בסך 500 ש"ח, הכלולים במחיר הטיול לא יוחזרו למטייל בעת ביטול מצדו.
    ביטול מ-45 עד 31 יום – 25% ממחיר הטיול
    ביטול מ-30 עד 21 יום – 50% ממחיר הטיול
    ביטול מ-20 עד 15 יום – 75% ממחיר הטיול
    פחות מ- 14 ימים ומטה – אין החזרים