שבת 5/6: טיול צעירים עמק המעיינות נחל יצפור בגלבוע ונחל הקיבוצים

עמק המעיינות למרגלות הגלבוע שופע מים הזורמים בין שמורות טבע ושדות עמק יזרעאל, נחלים ומקווי מים מוצלים ומשובבי נפש למטיילים ביום חם.

נחל קיבוצים הזורם כל השנה מאפשר הליכה בתוך מי הנחל ממש!

מקור מי הנחל בשני המעיינות עיקריים – עין חומה ועין מגדל, שמות עבריים שניתנו למעיינות ע"ש צורת ההתיישבות. קיבוץ ניר דוד (תל עמל) הסמוך היה היישוב הראשון שהוקם בצורת חומה ומגדל.

הטיול מיועד לאוהבי לכת בגילאי 20-45 בלבד!

הצטרפו לקבוצת הצעירים שלנו בפייסבוק לתמונות ועדכונים

שמו הערבי של אחד המעיינות הוא אל ג'מאעין, שפירושו בעברית- "החבורה" או "הקבצה", ומכאן- נחל הקיבוצים. מעיינות נוספים באזור הם הסחנ'ה (גן השלושה), עין יזרעאל, עין מודע, עין שוקק ומעיין חרוד, כולם שזורים בסיפורי הארץ עוד מתקופת התנ"ך ועד קום המדינה…

אנו נתחיל את הטיול ב"הליכה יבשה" קצרה בהר הגלבוע ונרד דרך מסלול קניוני ומגניב בנחל יצפור במגמת ירידה ולאחר מכן האוטובוס יקפיץ אותנו אל נחל הקיבוצים במסלול שכולו מים!

נתחיל את ההליכה בנחל בעין מגדל, אולי המעיין הכי צלול בעמק המעיינות! ונתקדם עם הזרם הליכה / שחיה או ציפה עד שנגיע אל הבריכה האחרונה.

מי הנחל מגיעים ממעיינות הגלבוע ואינם קשורים לנחלים ברמת הגולן, לא חובה להכנס… אך בהחלט מומלץ! מי שלא מעוניין להכנס למים, יכול ללכת בשביל מקביל ויבש או להשתכשך בבריכה האחרונה של הנחל.

נקודות האיסוף באוטובוס:

יש להגיע 5 דקות לפני השעות המצויינות – האוטובוס לא מחכה למאחרים

להרשמה:

דמי ביטול:

עד שבוע לפני האירוע 20 ש"ח לאדם. בשבוע האירוע אין החזרים

הערות:

אתם מצהירים כי מצב בריאותכם תקין !
המסלול נתון לשינויים על פי החלטת המדריך
קיום הטיול מותנה במינימום משתתפים